Forretningsbetingelser
Når du bestiller hos Brandculture
Alle produkter på brandculture.dk kan kun bestilles via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os.
Når du handler med Brandculture indgås aftaler på dansk.
Du får en ordrebekræftelse ved køb i webshoppen.
Priser
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter.
Betalingsmåder
Betalingskort
Vi tager imod følgende kort: Visa, Visa elektron og Mastercard.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der tages ikke gebyr ved betaling med betalingskort på brandculture.dk.
Fragt og levering
Fragtfirmaer
Vi bruger GLS og Postnord til alle vores forsendelser.
Priser
Forsendelse i Danmark: Dkk 49,-
Forsendelse udenfor Danmark: Dkk 89,-
Bestilling inden for EU
Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om vares frie bevægelighed.
Fortrydelsesret
Som privatkunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Vares stand når du sender retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.
Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
RETURADRESSE
Brandculture
Att: Returvare
Pionervej 2
3520 Farum
Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Varerne kan også afleveres personligt på ovenstående adresse.
Hvis du fortryder dit køb ved af undlade at afhente din pakke ved en pakkeshop, bliver der fratrukket 30,- fra beløbet der tilbagebetales for at dække returporto fra pakkeshop til os.
Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Heri er der en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (Dette gælder dog kun adresser i Danmark - ikke Færøerne og Grønland, og det gælder ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
RETURADRESSE
Brandculture
Att: Returvare
Pionervej 2
3520 Farum
Du modtager en e-mail, når vi har fået din(e) vare(r) retur. Deri får du en bekræftelse på modtagelsen og oplysninger om den videre proces.
Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen.
Bemærk! Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.