Accelerér væksten

Hvad skal der til for at accelerere virksomhedens vækst?

 

På det strategiske niveau kigges der på de store linjer:

 

Ansoffs vkstmodelpng

 

Hvert segment analyseres og hver produktgruppe tænkes igennem for at vurdere muligheder, potentialer og krav til indsatser.

 

En af de store muligheder her er også at gå sammen med marketingfunktionen og diskutere nye kanaler og muligheder ud mod markedet.

 

En anden mulighed, der skal afsøges, er at gå sammen med product management og diskutere nye applikationsområder, opsalgsmuligheder gennem ændrede positioneringer og pris- og forretningsmodeller på det overordnede niveau.

 

På det taktiske niveau kan der med fordel arbejdes med at identificere vækstmulighederne. En udvidet version af Ansoffs model ovenfor kan med fordel anvendes i det interne arbejde sammen med sælgerne for at identificere nye muligheder i deres målgrupper:

 

Udvidet Ansoff vkstmodel

 

I et godt samspil mellem salgsledelse, KAM’er, eksterne og interne sælgere samt e-business vil der kunne skabes betragtelig vækst på indsatserne på det taktiske niveau.

 

Når det så holdes sammen med normale taktiske salgsudvikling ud fra resultamodellen

 

Resultatformel i salg

 

så kan der virkelig sættes turbo på udviklingen.

 

Tag en dialog med Brandculture om, hvordan virksomheden kan få hjælp til at sætte en proces i gang for at skabe vækst. 

 

Copyright 2020 © Brandculture