Forretningsudvikling

Det handler om konkurrencekraft

 

Virksomheder har løbende brug for at udvikle sig – ellers tabes konkurrencekraften. Men hvordan udvikler virksomheden sig?

 

Et serviceeftersyn af forretningsmodellen er et godt sted at begynde: 

 

  • er omkostningsstrukturen hensigtsmæssig eller skal der tages nogle gram af risikoen, så vi står rustet til den næste krise?
  • er forsyningskæderne optimalt sat sammen eller er der behov for justering?
  • er der tilført tilstrækkelige ressourcer til de vigtigste salgskanaler, skal enhedssalg erstattes med abonnementsydelser?
  • er vores processer digitaliseret i tilstrækkelig grad eller vil en investering hurtigt kunne reducere de faste omkostninger eller øge salget?

 

Det er nogle af de spørgsmål som Brandculture faciliterer for at sikre konkurrencekraften. Og når forretningsmodellen er gearet til de kommende års kamppladser, så er det vigtigt at afklare om kompetencerne samt evnen og lysten til at eksekvere strategien er til stede i organisationen?

 

Tryk her hvis du vil læse mere om strategiimplementering.

Copyright 2020 © Brandculture