Strategiudvikling

I udviklingen af en ny strategi handler det om at træffe de valg og de ligeså vigtige fravalg, som giver virksomheden konkurrencemæssige fordele.

 

Der er brug for en metodisk tilgang, som Brandculture baserer på 5 skridt:

 

Strategiudvikling 5 skridt  

 

3 erfaringer fra strategiprocesser i den virkelige verden

  • Den gode strategiudviklingsproces sikrer et stort ejerskab, der er bredt funderet i organisationen. Når medarbejdere, ofte på alle niveauer i organisationen, involveres i en åben og inkluderende proces, er forankringen allerede i gang.
  • Kundeperspektivet skal være centralt i processen. Dels fordi de fleste virksomheder lever af tilfredse kunder, dels fordi kundeperspektivet giver saft og kraft i implementeringen.
  • Hold fokus på de 20% af aktiviteterne, som skaber 80% af resultaterne og decentraliser beslutningerne undervejs.

 

Gennem analyser og facilitering hjælper Brandculture organisationer med udviklingen af den nye strategi. Men for ikke blot at ende op med et stærkt strategidokument, som i sig selv er uden business impact, så skal implementeringen tænkes ind fra start. Læs mere om vores tilgang til strategiimplementering her.

Copyright 2020 © Brandculture